Żyjemy w okresie niekończącego się informacyjnego szumu. Jak sobie dać z nim radę, jak przetrwać w dzisiejszych czasach?

Wielkim władcą dzisiejszych czasów jest szum informacyjny. Nie da się wszystkiego ogarnąć w sposób logiczny i całościowy, trudno odnaleźć ciąg przyczynowo-skutkowy, trudno określić, co jest dobre a co złe.

Reklamy plakatowe

Autor: Andy Walton
Źródło: http://www.flickr.com
To najłatwiejsza droga by zająć skrajne stanowisko – kiedy brakuje życiowych drogowskazów, to znaczy, że chcemy opowiedzieć się po jakiejś ze stron.

Masz ochotę zdobyć świeże fakty na konkretny temat? To obejrzyj witrynę, zapewne dostarczy Ci ogromną ilość pozytywnych emocji oraz na długo pozostanie w Twej pamięci.

Niestety, konsekwencje takich czynów są daleko idące i raczej nie wychodzą nam na dobre.

Pełna skrzynka nie oznacza już posiadania dużej ilości ludzi, z którymi wymienia się je, czyli, listów wysłanych do nas od przyjaciela czy przyjaciółki, gorących pozdrowień z dalekich krajów czy zwykłych życzeń. Obecnie poczta zarówno tradycyjna, jak i elektroniczna, to najczęściej skrzynka pełna gazetek promocyjnych, ulotek czy ofert. Przeglądając je, robimy to zazwyczaj od niechcenia, chyba, że szukamy jakieś konkretnej usługi, czy produktu. Są one dla nas codziennością, po prostu są, niczym zwykły element układanki codziennej. Nie zgodzą się jednak z tym osoby, dla których tego typu gazetki promocyjne i inne foldery mają wysoką wartość.

Najczęściej służą one jako nośnik informacji na temat promocji w markecie, czy jakieś wyprzedaży. Najczęściej takiego typu informacje czytają uważnie ludzie starsi, zresztą jeśli mówimy o tradycyjnej poczcie, nie powinno specjalnie nas to dziwić.

Czy masz chęć na następne tak samo zajmujące posty? Jeśli tak, to śpieszymy Cię poinformować – kliknij, zobacz, sprawdź tu o wiele więcej.

Młodzi ludzie bowiem zostawiają wszędzie swoje

Reklama zewnętrzna

Autor: Map of the Urban Linguistic Landscape
Źródło: http://www.flickr.com

adresy mailowe, więc to raczej tą drogą, a nie zwykłą pocztą dostarczane są oferty.

Jednakże nie jest to norma, bo wiele firm dostarczających takie informacje robi to drogą tradycyjną – za pośrednictwem zwyczajnej poczty, jak i nowoczesny – na skrzynkę mailową. Nie zapominajmy również o jeszcze nowocześniejszych kanałach komunikacji, jak profile w mediach społecznościowych czy reklamy na smartfonach czy tabletach.

To jednak reklamy skierowane zdecydowanie do targetu dość młodego, do trzydziestu lat. Starsi preferują tradycyjne metody, no przecież przyjemnie tak usiąść przy herbacie i pooglądać gazetkę reklamową. Po kolejnym łyku herbaty zastanowić się nad kolejnymi zakupami. Co więcej, teraz są czasy na promocje, bo każdy sklep obniża ceny i walczy tym samym o klientów. Korzystamy na tym my wszyscy – tradycyjni i nowocześni.