Wszystko o telemarketingu

Telemarketing jest jedną z głównych metod sprzedaży produktów i usług, szczególnie wykorzystywana wśród operatorów telefonii komórkowej oraz dostawców usług internetowych. Opiera się ona na prezentowaniu aktualnym lub przyszłym klientom najnowszej oferty, w celu przedłużenia umowy z firmą, bądź pozyskania nowych klientów. Operatorzy sieci telefonicznych oraz pozostałych firm oferujących w ten sposób własne usługi nie dysponują najczęściej zapleczem technicznym, pozwalającym na prowadzenie takich działań marketingowych, toteż zlecają tę czynność firmom z zewnątrz specjalizujących się w telemarketingu.

Jak się to robi?

telefon

Autor: Da Sal
Źródło: http://www.flickr.com

Konsultant rozmawiający z ewentualnym klientem powinien mieć wolne ręce, żeby móc szybko i sprawnie korzystać z komputera który ma dostęp do cennych baz z danymi rozmówcy i detalami oferowanej usługi. Z tego powodu spółki telemarketingowe nie wykorzystują tradycyjnych aparatów telefonicznych, a specjalnych zestawów słuchawkowych połączonych z komputerem. Komputer z kolei wykorzystuje inny niż standardowy protokół telekomunikacyjny do połączenia z klientem, który nazywa się voip. Tego rodzaju działanie pozwala zaoszczędzić firmom dużo pieniędzy, centrale są bowiem tak samo skuteczne co cyfrowe lub analogowe centrale telefoniczne, są jednak od nich dużo mniej kosztowne. Znaczy to, że za niedużą cenę można stworzyć i skonfigurować bardzo dużo miejsc dla pracowników.Szkolenie pracownikówNiezwykle istotne jest właściwe wyszkolenie pracowników, wbrew pozorom pozwala to zaoszczędzić naprawdę dużo pieniędzy. Zatrudniony, jako że jest przedstawicielem z reguły nielubianego przez klientów zawodu, powinien się cechować przede wszystkim wysoką kulturą osobistą. Na warsztatach dla telemarketerów uczy się zachowania w nerwowych i ciężkich sytuacjach, oraz rozmowy z trudnymi klientami.

Jeśli będziesz zdania, że zawarte w tym tekście informacje są godne uwagi, przeczytaj ponadto szczegółowe informacje (http://guitarproject.pl/producent-makala-by-kala). Odnajdziesz tam równie wartościowe dane.

Każda rozmowa z klientem jest nagrywana, z tego powodu przedstawiciel dzwoniący z ramienia dużej firmy nie może sobie pozwolić na niegrzeczne zachowanie wobec klienta. Nagrania rozmów mogą także służyć w charakterze dowodu jeśli zdaniem klienta oferta przedstawiona przez pracownika jest odmienna od otrzymanej przez abonenta i są dla niego zabezpieczeniem w przypadku zawieraniu umowy przez telefon.