Pomysł na biznes – kwiaciarnia

Ostatnimi czasy sporo ludzi podejmuje decyzję o otworzeniu własnej działalności gospodarczej. Idee są różne. Część przedsiębiorców postanawia wejść na rynek, na którym jest duża konkurencja – na przykład salon fryzjerski albo sklep z ubraniami. Czasem przedsiębiorcy zabierają się za działkę, o której nie mają pojęcia, myśląc, że jakoś to będzie. To można zobaczyć na przykładzie wielu restauracji. Istnieje jednak branża, do której można wejść stosunkowo szybko i jeśli tylko wynajdziemy świetną lokalizację i będziemy ciężko pracować – sukces mamy w kieszeni. Idzie mianowicie o kwiaciarnie.

Od czego zacząć?

Konkurencja jest spora, można to dostrzec szczególnie w większych miastach. Gdy chodzi o taki biznes, jak kwiaciarnia Warszawa ma przynajmniej jedną na prawie każdym skrzyżowaniu. Lecz nie ma powodu do wielkich obaw. Akurat w tej branży można wyszukać dla siebie lokalizację taką, aby udało się rozbujać ten sklep naprawdę dobrze.

Niezwykła moc kwiatów

Autor: Sigma International (Poland) Ltd
Źródło: Sigma International (Poland) Ltd. Sp. z o.o.

Dobrze jest rozpocząć od analizy konkurencji.

Jeżeli chcesz poznać inny analogiczny punkt widzenia na rozpatrywaną w tym poście kwestię, to przeczytaj więcej w omówieniu (http://www.malowanielinii.com/oznakowanie/malowanie-pasow-na-parkingu/), które powiększy Twą wiedzę.

Właściwie wystarczy wpisać do wyszukiwarki internetowej hasło, którym jesteśmy zainteresowani, na przykład „kwiaciarnia Wrocław” i przyjrzeć się na mapie, w którym miejscu jest luka, nie ma kwiaciarni, a mogłaby być. Kwiaty doskonale sprzedają się oczywiście w okolicach kościołów i cmentarzy, ale także teatrów, oper albo kin. Doskonałe miejsce to okolice restauracji, do której zakochani chętnie wybierają się na randki, lub organizowane są różnego typu imprezy. Naturalnie, zdarzają się miejsca, gdzie będzie trudniej. Gdy chcemy otworzyć tego rodzaju biznes, jak kwiaciarnia Kraków choćby wystawi nam ogromną konkurencję w postaci swoich słynnych kwiaciarek, do których ludzie przyjeżdżają czasami nawet z drugiego końca miasta. To jest powód, dla którego analiza konkurencji jest tak istotna.

Promocja jest ważna

Równie ważną sprawą jest interesujące podejście do marketingu. Musimy wiedzieć jak radzić sobie choćby z roślinami, które już nie są idealnie świeże i piękne. Dlaczego nie wykorzystać ich jako promocję naszej kwiaciarni i za symboliczne pieniądze sprzedawać je przechodniom jako „bukiet na stół w jadalni”, albo nawet i rozdać je z wizytówką naszej kwiaciarni.

Bardzo nam miło, że poświęciłeś swój czas, żeby przeglądnąć nasz tekst. Jeśli masz chęć na nowe, to kliknij w link i przenieś się do kolejnej strony.

Ludzie pamiętają tego typu niewielkie gesty, a jeżeli są z okolicy – to zdobyliśmy już stałych klientów.

Oczywiście, nie możemy z marszu, bez żadnej wiedzy brać się za tę działkę. Jeśli nie chcemy robić kursu florystycznego to na początku zatrudnijmy dobrego florystę. Tego rodzaju inwestycja z pewnością się zwróci.