Działania PR

Każda firma powinna przeznaczać pewną część funduszy na rozwój pracowników. Zwykle zwraca się największą uwagę na działy sprzedażowe, bo to bezpośrednio od nich zależy pomnażanie zysku przedsiębiorstwa. W ostatnim czasie jednak prezesi firm zaczęli zauważać możliwości w działach marketingu i public relations. To pozytywna odmiana. W mądrze prowadzonej firmie takie działy mogą w ogromnym stopniu przyłożyć się do powiększania dochodów.

Myślący prezesi zwracają uwagę na potrzeby podwładnych i chętnie zapewniają im rozwój. zazwyczaj za pomocą różnego rodzaju szkoleń, konferencji czy warsztatów. Mądry pracownik potrafi na własną rękę znaleźć interesujące go szkolenia i podpowiedzieć szefom.

Atrakcyjne ostatnio stały się szkolenia medialne różnego typu. Nadrzędnym ich celem jest przygotowanie do różnego rodzaju wystąpień publicznych. Nie tylko przed kamerami, ale też przed każdym innym audytorium. To niebagatelna umiejętność dla pracownika działu marketingu. Czasami dzieje się tak, że to właśnie na marketing spada odpowiedzialność za spotkania z ewentualnymi partnerami biznesowymi.

Autor: HEMMERSBACH

Dobrze jest też doszkalać zatrudnionych w zakresie wykorzystywania znanych narzędzi. czasami kursy otwierają oczy na całkiem nowe drogi, kieruje uwagę na inne możliwości. Na przykład możemy dowiedzieć się jak wykorzystana może zostać w naszej firmie kampania btl. Większość ludzi z branży orientuje się jak powinna być przeprowadzona, ale boi się nowości. Zupełnie bezpodstawnie. Nawet gdy dotąd to kampania atl była najważniejszą strategią promocyjną dobrze jest sprawdzić coś innego.

Jednym z celów kursu może być także nauczenie podwładnych kreatywnego myślenia, a także uciekania od oczywistych rozwiązań. Nowości i zmiany w branży reklamowej są powszechne i, jeżeli nie chcemy pozostać w ogonie trzeba się dokształcać.