Jak najlepiej wytypować opakowanie dla swojego produktu? Garść wskazówek dla początkujących przedsiębiorców.

Klasyczna reguła, że nie ubranie zdobi człowieka, nie ma zastosowania w odniesieniu do wyrobów obecnych na rynku. Klienci chętniej wybierają to, co jest estetycznie lub nietuzinkowo zapakowane. Eksperci z zakresu psychologii biznesu przyznają, że kolorystyka opakowania ma bardzo duże znaczenie.

Opakowanie plastikowe
Wywołuje w głowie konsumenta sieć asocjacji i wpływa na jego percepcję marki. W rezultacie, może decydować o tym, czy konsument włoży do koszyka jej towar, czy też nie. Jeżeli pojawiamy się w branży, najpierw musimy się zastanowić nad kolorystyką jego opakowania (opakowania jednorazowe). Odcień fioletowy sprawi, że będziemy kojarzeni jako marka innowacyjna, nie obawiająca się rewolucji. Żółty – świetnie sprawdzi się w produktach dedykowanych dla dzieci.

Czerń to odcień produktów ekskluzywnych, dedykowanych dla wąskiego grona. Natomiast zieleń to odpowiedni odcień dla produktów typu ekoalbo związanych z naturą. Nie tylko odcień opakowań ma znaczenie – musimy się również zastanowić nad ich surowcem. Opakowania plastikowe i opakowania z tworzyw sztucznych wciąż są najpowszechniej wybierane przez naszych producentów – polecamy firme Roboplast. Ich wytwarzaniem zajmuje się wiele przedsiębiorstw, są względnie tanie i wytrzymałe.

Powinniśmy jednakże mieć na uwadze, że w dobie intensywnej ochrony środowiska przyrodniczego, opakowania plastikowe oraz opakowania z tworzyw sztucznych mogą odstraszać część potencjalnych klientów. Zastępnikiem mogą być opakowania ulegające procesom biodegradacji. Ich koszt jest wyższy, ale możemy umieścić o tym informację na towarze. Alternatywnym wyjściem są opakowania z papieru albo ze szkła.

Wielu konsumentów uważa je za przyjazne środowisku naturalnemu, ale jednak mniej wytrzymałe, niż opakowania z plastiku. Co więcej, opakowania ze szkła bywają niebezpieczne dla małych dzieci, dlatego część rodziców na pewno się na nie nie zdecyduje. Debiutując z własnym produktem na rynku, musimy mieć na uwadze, że wzrok konsumentów przyciągają głównie oryginalne opakowania. Możemy wybrać niebanalny fason lub rzucający się w oczy odcień.