Macie chęć dowiedzieć się czym są programy lojalnościowe?

Możemy wyciskać z siebie siódme poty. Można siedzieć w pracy dniami i nocami. Możemy próbować też wiele innych rzeczy, ale nigdy nie możemy zapominać o najistotniejszym – sukces naszego biznesu w zdecydowanej większości zależy od satysfakcji naszych konsumentów, których, oczywiście, najpierw powinniśmy zdobyć. Bezużyteczny będzie nasz trud, jeśli nie znajdziemy odbiorców naszych usług.

Stąd też dowolny początkujący przedsiębiorca bez względu na branżę musi wykuć najważniejsze założenia skutecznego marketingu.

otwarty kalendarz

Autor: Complete Merchandise
Źródło: http://www.flickr.com

To nie jest tylko przedmiot naukowy, to prawdziwa filozofia. Spece od marketingu, którzy mają już spore doświadczenie, potrafią zdziałać prawdziwe cuda. Dlatego jeżeli tylko nasze przedsiębiorstwo da radę unieść taki ciężar finansowy, nie należy na takim specjaliście oszczędzać. Pieniądze zainwestowane w kampanie reklamowe zwrócą się szybciej, niż nas się wydaje.

Czytaj dalej

W dzisiejszym biznesie karierę robi marketing relacji. Dzisiaj nie wystarczy tylko ogłosić się lokalnych gazetach, porozwieszać plakaty, czy zrobić spot reklamowy w telewizji. Współczesny klient jest wyjątkowo wybredny i my musimy uczynić ten pierwszy krok. Jak sama nazwa wskazuje, ten gatunek marketingu skupia się wytwarzaniu jak najbardziej osobistych więzi z naszym odbiorcą. Nie jest sztuką przyciągnąć klientów. Potem musimy ich jeszcze utrzymać przy sobie.
Właśnie po to zrodziły się programy lojalnościowe

sterta banknotów

Autor: Vsevolod Knyazev
Źródło: http://www.flickr.com

. Na pewno każdy z nas ma w portfelu całą kolekcję plastikowych kart. Dostaliśmy je podczas zakupów w rozmaitych punktach handlowych. To jest bardzo istotna część tego planu. Każda firma, która chce zatrzymać przy sobie konsumentów, zwabia ich do siebie takim właśnie miłym gestem. Otrzymując kartę stałego klienta, dowiadujemy się, że odtąd jesteśmy częścią elitarnego klubu. Taka informacja mile łechce nasze konsumenckie ego. Czujemy się zauważeni i docenieni. Dodatkowo, ekspedientka informuje nas, że dzięki posiadaniu tej unikalnej karty, możemy skorzystać z wielu atrakcyjnych promocji, nieosiągalnych dla pozostałych klientów. Właściciele popularnych sieci wysyłają nam w ten sposób jasny komunikat: jesteśmy dla nich ważni, jesteśmy wyjątkowi!

Reszta tutaj