Źródło sukcesu Apple

Apple – gigantyczna firma, która projektuje komputery i smartfony, jest aktualnie najzamożniejszą firmą na globie. Donośny sukces działalności, którą założył niedościgniony Steve Jobs, ma źródło w czymś, co nazywa się oryginalny wzór przemysłowy. Każdy wie, że towary Apple niesamowicie odznaczają się wyjątkowym designem. To ogromna zasługa ojca Apple, który charakteryzował się wręcz manią na punkcie estetyki. W latach 80 w sklepach pojawił się Macintosh, mały pecet, który był bardzo wygodny dla przeciętnego użytkownika. Późniejsze projekty nie były już tak świetne.


(Przeczytaj też )

sala konferencyjna

Autor: Sigma
Źródło: http://echopr.pl/PRASA/sale_konferencyjne.jpg
Kiedy do przedsiębiorstwa po latach szefowania w Pixarze powrócił Steve Jobs, Apple zaczął wyróżniać się niebanalną estetyką. Rzecz jasna owoce firmy, takie jak iMac, wyróżniały się porządnymi parametrami technicznymi, jednakże najbardziej kuszące dla klientów okazywały się charakterystyczne projekty. Sporo osób twierdzi, że kupując produkty korporacji Steve’a Jobsa płaci się przede wszystkim na stylistykę i siłę marki. Jest w tym stwierdzeniu wiele prawdziwości, artykuły Apple stały się czymś więcej niż normalnymi dobrami materialnymi.

objaśnia ten temat. W zeszłym roku koreański gigant stoczył batalię z Apple – sąd orzekł, że Samsung zabrał Apple kilka pomysłów na wzór przemysłowy. Wielu ekspertów wytyka hipokryzję firmy Jobsa, bo Apple też trochę projektów przechwycił od innych firm. Tak było z interfejsem graficznym, który najpierw pojawił się na komputerach firmy Xerox. Kiedy pracownicy Jabłuszka ujrzeli na własne oczy projekt ludzi z laboratoriów PARC, postanowili zaimplementować go w świetnie sprzedającym się później komputerze Macintosh.

Zainteresowały Cię różnego rodzaju inne newsy? Jeżeli tak, to przekieruj się na naszą witrynę i przejrzyj, co dla Ciebie przygotowaliśmy. Będziesz zaskoczony.

(Więcej tutaj ) Wydaje się że własność przemysłowa powinna być porządnie pilnowana przez prawo, ale trzeba zachować pewną wolność. Nie można sprawiać, by przedsiębiorstwa mogły zastrzegać w zasadzie każdy, nawet najmniejszy szczegół swoich projektów, ponieważ wpłynie to negatywnie na rynek.