Co powinien mieć dobry kreator www oraz na co powinien pozwalać użytkownikom?

Żeby stworzyć swoją witrynę wirtualną konieczne jest odpowiednie narzędzie. Dzisiaj mamy do wyboru darmowe oraz płatne oprogramowanie. Można dobrać tego typu narzędzie, które pozwoli zainstalować portal na własnym serwerze, albo wybrać jakąś zewnętrzną firmę hostingową.

Trzeba podjąć dobrą decyzję, żeby uniknąć później kłopotów w przypadku przenoszenia serwisu do innego usługodawcy.
PQI

Autor: SteelSeries
Źródło: SteelSeries
Idealny kreator www musi mieć interfejs prosty w obsłudze. Dzięki niemu bez trudu utworzyć można by swoją wizytówkę www, jaka będzie dobrze się prezentować. Prawidłowo by było, żeby posiadał dużo szablonów podzielonych na różne kategorie tematyczne. Ułatwi to wybór tego, który będzie idealnie odpowiadał do własnych potrzeb. Tego typu szablon musi gwarantować łatwy jego rozwój w miarę przybywania naszych zapotrzebowań. Każdy kreator im posiada więcej modułów i dodatków, tym korzystniej dla nas. Mogą to być pomocnicze funkcjonalności tego typu jak wtyczki społecznościowe albo rozszerzenia. Takie dodatki do kreatora umożliwią pracę i zezwolą na wybranie wyglądu strony.
Problemy ze zbyt długim adresem strony mogłaby rozwiązywać możliwość zakupu i podłączenie domeny. Tak cały wygląd, jak i poszczególne części, kreator powinien pozwalać ściągać, lecz też treści, które mogą się przydać w przyszłości do użycia na innej platformie. Zawsze musimy mieć dostęp do stylów CSS, lecz też do konta FTP, przy pomocy jakiego wysyłane są pliki. Kreator stron nie powinien posiadać limitów na miesięczny transfer. Jeśli zainteresowanie stroną niespodziewanie wzrośnie, nie ma niczego gorszego niż niezwłoczne wyczerpanie przyznanego limitu. Mogłaby zdarzyć się sytuacja, że dostawca świadczeń lub serwisów posiadają ukryte opłaty. To może być dla przykładu pierwszy miesiąc za darmo, natomiast za późniejsze miesiące wdrożona jest opłata. Działania tego typu czynią, że dużo ludzi płaci, żeby ponownie nie przenosić swojej witryny w inne miejsce.

Im więcej reklam na stronie, tym bardziej wygląda ona nieprofesjonalnie oraz nieatrakcyjnie dla odbiorców. Czasem reklama może być mała, usytuowana w górnym pasku. Ale zdarzają się także pop-upy, które pokazywane są na calutkiej szerokości witryny.