Części strategii public relations

Podstawą dla sformułowania wszystkich strategii jest dokładna analiza. W sytuacji firmy bada się jego aktualną sytuację, prognozy na przyszłość, jak również problemy i niebezpieczeństwa. Tylko po drobiazgowej analizie sytuacji obecnej można zacząć tworzyć plan, czyli właściwą strategię. Znaczącą część strategii PR stanowią mieszkaniu (polecamy nowoczesne włączniki światła) z mediami (media relations). Jak sama nazwa podpowiada, jest to utrzymywanie nieprzerwanego i dobrego kontaktu z dziennikarzami. Kontakty takie w rezultacie doprowadzają do tworzenia pozytywnego obrazu firmy w mediach. Ma to miejsce w większości przypadków poprzez tworzenie różnorodnych publikacji, przykładowo wywiadów, na łamach mediów. Kolejnym istotnym aspektem strategii public relations mogą być programy wizerunkowe. Opierają się one w większości przypadków na urządzaniu przez przedsiębiorstwa konferencji na temat ich działalności. Dzięki temu firma ma możliwość przedstawienia się od dobrej strony.
Szkolenia

Z powodu dużego zainteresowania sprawami związanymi z public relations, wzrasta zapotrzebowanie na różnego typu szkolenia w tym zakresie. Szkolenia dla menedżerów urządzane są przez różnorodne firmy i instytucje. Ich tematyka jest zróżnicowana. Niektóre kursy są dofinansowywane z funduszy europejskich, pozostałe są w całości płatne. Na pewno jednak dobrze jest takie szkolenie ukończyć, gdyż wiadomości na nich nabywane są ogromnie potrzebne we współczesnym świecie. Kursy takie można odbyć w każdym większym ośrodku miejskim.