Jak stworzyć profesjonalną wizytówkę?

Wizytówka to istotny element wizerunku przedsiębiorcy i nie tylko. Co powinno znaleźć się na wizytówce? Okazuje się, że wybór nie jest taki prosty jak może sie wydawać, gdyż na tym niewielkim kartoniku trzeba umiejętnie zmieścić najważniejsze informacje dla klientów czy partnerów biznesowych.

Wizytówka może pełnić kilka funkcji – pozwolić na przedstawienie się drugiej osobie, poinformować ją kim jesteśmy, czym zajmuje się nasza firma, jakie umiejętności posiadamy. To jak wygląda nasza wizytówka może mieć duży wpływ na to jak inni postrzegają naszą firmę. W związku z tym konieczne jest dobranie wizytówki do wizerunki jaki chcielibyśmy osiągnąć na rynku. Można pomyśleć, iż to tylko mała karteczka… jednak wybór jest ogromny, od materiałów, po wymiary, kroje pisma i metody drukowania.
W obecnych czasach nadal podstawowym materiałem, z jakiego tworzy się wizytówki jest papier. Może być on gładki bądź ozdobny, na przykład błyszczący. I tu już musimy mieć na uwadze, aby dopasować rodzaj papieru do tego jak chcielibyśmy być postrzegani. Wydaje się oczywiste, że przykładowo prawnik (zobacz http://www.adwokatchojka.pl/rozwody.html) powinien wybrać matowy papier, tak by wzbudzać zaufanie, z kolei gdy chodzi o wizytówki fryzjerskie możemy wybrać coś bardziej nietypowego, co podkreśli naszą kreatywność. Można również odejść od papieru na rzecz innego materiału, który kojarzy się z naszą firmą. Przykładowo drewno będzie odpowiednie dla stolarza, a plastik dla przedsiębiorcy produkującego wyroby z plastiku. Taka wizytówka na pewno będzie ciekawa dla osoby, której zostanie wręczona, a poprzez to zostaniemy zapamiętani. Innym ważnym wyborem jest dopasowanie czcionki. Dzisiejsza poligrafia daje prawie nieograniczone możliwości co do wyboru kroju pisma, jednak niektóre style nie przystoją w pewnych zawodach i nie można też przesadzać z wyborem. Lepiej jest ograniczyć się do jednej bądź dwóch rodzajów oraz kolorów czcionki.
Robotnik

Autor: Viktor Rosenfeld
Źródło: http://www.flickr.com
Umiar trzeba także zachować w ilości informacji, które chcemy umieścić na na naszej wizytówce. W przypadku tradycyjnej wizytówki osobistej wystarczy umieścić imię i nazwisko oraz dodatkowe informacje kontaktowe (adres, e-mail, telefon). W niektórych przypadkach dobrze jest także umieścić tytuł naukowy.

Natomiast wizytówka firmowa powinna zawierać logo przedsiębiorstwa, imię, nazwisko, nazwę stanowiska, dane kontaktowe, rodzaj działalności oraz adres do strony internetowej, na jakiej będzie można znaleźć pozostałe informacje.

Istotny jest również sposób wyróżniania informacji, przykładowo jeśli chodzi o wizytówki taxi najistotniejszą informacją dla klienta jest numer telefonu, więc warto stworzyć wizytówkę tak, aby był on najbardziej widoczny. Z kolei w innych branżach bardziej istotny może okazać się adres prowadzenia działalności, tak by klient mógł do nas trafić bez problemu i skorzystać z naszych usług.