Najnowocześniejsza metoda na PR – social media

Częściej i częściej w social mediach trafiamy na profile dobrze znanych nam przedsiębiorstw. Firmy starają się zyskać nowych klientów właśnie przy ich pomocy. Nic w tym nadzwyczajnego, rozwój technologii zmusił ich do modyfikacji systemu reklamowego, bo obecnie co innego ważne jest w kreowaniu wizerunku marki.

fundusze

Autor: shankar s.
Źródło: http://www.flickr.com
W internecie możemy zauważyć zarówno oficjalne strony konkretnych firm, jak i posty sponsorowane nawiązujące do nich. Promotor marki ma bowiem za zadanie pokazanie produktu, bądź też usługi oferowanej właśnie przez nią, żeby większa liczba odbiorców mogła się z nią zaznajomić i skorzystać z oferty. Pojawia pytanie – czy jest to skuteczne? W wielu przypadkach wyprzedzają inne reklamy! Takie posty to wcale nie taka łatwa sprawa, lecz przy szczypcie obycia w mediach społecznościowych i rozważnym publikowaniu takich treści, szefowie korporacji mogą otrzymać naprawdę wiele. Promotor marki jest wybierany na podstawie kilku czynników, takich jak ilość polubień strony, w jaki sposób jego odbiorcy reagują na tego rodzaju posty, bądź ilość komentarzy pod zamieszczanymi zdjęciami. Musi umieć dobrze sprzedać produkt, który będzie proponował i robić to w możliwie jak najmniej perfidny sposób. Jak mówi nazwa ma w końcu być ambasadorem marki, a nie od niej odrzucać. Wybierani są zarówno po to, by powiększyć liczbę odbiorców danego produktu bądź usługi, ale również przez względy wizerunkowe danej firmy, więc posty nie mogą być byle jakie, bo na pewno nie spełnią swojego zadania.

Marketing w mediach społecznościowych staje się naprawdę istotnym narzędziem przy budowaniu relacji z klientami. Przedsiębiorcy nie mogą już pozwolić sobie by w social mediach nie funkcjonować. Co nie jest na Facebooku, nie istnieje też w rzeczywistości!