Kształtuj swój wizerunek przy pomocy kampanii PR.

Obecnie coraz więcej przedsiębiorstw ma ukształtowaną swoją politykę public relations. Coraz częściej chcą kształtowania relacji ze swoim otoczeniem. Zdają sobie sprawę jakie to istotne dla pozycji. Często skutecznie przeprowadzona kampania pr zamienia się na konkretne skutki takie jak realne zyski znajdowanie nowych kontrahentów. W szczególności marki znane nie mogą pozwolić sobie na lekceważenie kontaktów z mediami, partnerami, pracownikami, czyli wszystkimi tymi, którzy mogą różnorodnymi narzędziami wpłynąć na wizerunek marki. Raz utracone zaufanie ciężko jest prawie niemożliwe do odzyskania. Zwłaszcza opinia publiczna, patrzy potem ze zdwojoną siłą na ręce.

Konferencja Sanitec KOŁO 03.03.2011r. Sąd konkursowy

Autor: Sanitec KOŁO
Źródło: Sanitec KOŁO
Najlepszym sposobem dotarcia do podmiotów, które powinny być na bieżąco z naszymi krokami są media społecznościowe. Dziś już sama telewizja (zobacz – program tv – TV1) to już za mało. Chyba nie ma kogoś, kto nie rozumiałby, czym jest Facebook, a i osób opierających się jego urokowi, z każdym dniem pozostaje coraz mniej. Portal społecznościowy zrzeszający setki tysięcy ludzi z całego świata, bije rekordy popularności. Już dobrych kilka lat temu odkryli go także spece od komunikacji. Jego użyteczność nie nastręcza większych problemów, dlatego skoro tak świetnie sprawdza się wśród takiej ilości indywidualnych użytkowników, dlaczego nie miałby sprawdzić się w firmie? Profil marki na Facebooku to element prowadzonej strategii media relations. Praktycznie każda firma posiada swój profil na wszelakich portalach społecznościowych, z których kontaktuje się z innymi.

Mimo że są to niezwykle pomocne elementy działań firm zajmujących się kształtowaniem wizerunku, nie można zapominać o kontaktach międzyludzkich. W tego typu działaniach dobrze sprawdzają się uprawiane przeważnie z namaszczeniem polityków konferencje prasowe, które mają zapewnić im jak najwięcej cytowani w mediach ogólnopolskich. Radzimy również nie rezygnować z takich działań, ponieważ nic tak poprawnego zrozumienia przekazu niż wymiana poglądów nomen omen face to face. O tym, że dobrze przeprowadzony PR spełnia swoją funkcję nie trzeba nikogo przekonywać. Ważne tylko, aby szły za tym nie tylko słowa, ale i konkretne czyny, ponieważ podmioty otoczenia mają to do siebie, że lubią weryfikować podmioty, z którymi współpracują. A dla konkurencji nie ma nic lepszego, niż znaleziony trup w szafie, z którego nie można się wytłumaczyć.