Czym jest reklama zewnętrzna i które słynne warianty takiej reklamy możemy dzisiaj wyróżnić?

Reklama zewnętrzna nazywana jest angielskim słowem outdoor, co symbolizuje na zewnątrz, poza domem. Jak więc nietrudno się domyślić reklama zewnętrzna, to taka odmiana reklamy, jaka jest eksponowana na zewnątrz, w rozmaitych miejscach, w jakich przebywają ludzie. Reklama taka na ogół prezentowana jest na takich nośnikach, jak billboardy, banery reklamowe, telebimy, słupy ogłoszeniowe i niemało innych.

billboard

Autor: Roberto Nieves
Źródło: http://www.flickr.com
Ta forma reklamy cechuje się dziś niezmiernie wielką efektywnością, ponieważ dociera do dużej ilości osób, dodatkowo w wielu przypadkach jest ona przedstawiana w określonych miejscach gdzie przebywają pewne grupy ludzi, przykładowo reklamy o koncertach dla studentów naturalnie będą mieścić się się na terenie uniwersytetów, miasteczek studenckich albo też akademików. Taka odmiana reklamy ma istotnie ogromną siłę przekazu i charakteryzuje się obfitą skutecznością.

Współcześnie zdołamy wyróżnić wiele typów reklamy (www.foliograf.pl/) zewnętrznej, a które z nich cieszą się największą renomą, a co za tym idzie efektywnością? Jedną z nich są billboardy, to znaczy tablice, jakie przedstawiają plakaty reklamowe. Zazwyczaj możemy je spotkać w wymiarach 6×3 metry. Billboardy niesłychanie często są rozmieszczane w porządnie oświetlonych miejscach, przykładowo przy ulicach czy też w centrum miasta, da się również spostrzec, że sporo z nich jest oświetlanych nocą.

link

Autor: K.rol2007
Źródło: http://www.flickr.com
Inną także atrakcyjną formą reklamy zewnętrznej jest reklama wielkoformatowa, która na ogół jest przedstawiana na elewacjach budynków lub też w czasie remontów budynków, wówczas znajduje się ona na rusztowaniach. Reklama taka ma naprawdę niezwykle wielki format, może być skonstruowana z materiału, jaki przepuszcza światło bądź w ogóle go nie przepuszcza.
Warto również nadmienić o reklamie pneumatycznej. Jest to reklama dmuchana, na którą kreuje się mobilny pneumatyczny dmuchany nośnik reklamowy. Jest to reklama akcentowana na przykrótki czas, przykładowo w czasie rozlicznych koncertów oraz innych uroczystości plenerowych. Jest ona łatwa w montażu, niezwykle lekka i nie wywołuje większych problemów, również podczas transportu.