
Karty stałego klienta
Jednym z popularnych typów programów lojalnościowych są rozmaite karty dla nabywców. Karty tego rodzaju mogą dawać użytkownikom różnorodne możliwości. Podstawową z nich jest otrzymanie wielokrotnej zniżki na zakupy w danym sklepie po wpisaniu numeru z karty. Programy lojalnościowe wykorzystują przykładowo niektóre sklepy internetowe. Inną metodą jest utworzony przez sieć supermarketów Tesco, a do tego jeden z najpopularniejszych systemów lojalnościowych w Polsce program Clubcard. Udział w nim polega na gromadzeniu punktów przy kupowaniu w sklepach Tesco. Punkty można następnie wymienić na promocje na określone produkty.
Czy to zagadnienie niesamowicie Cię ciekawi? Jeżeli tak, to kliknij tu i poznaj naszą firmę – poznasz tu nieprawdopodobnie absorbujące informacje.
Inny spotykany rodzaj karty – (karty zbliżeniowe) stałego klienta umożliwia uzyskanie większego rabatu, wynoszącego nawet kilkadziesiąt złotych, ale po wydaniu ustalonej kwoty w danej sieci. Taką metodę wprowadziła jedna z polskich marek ubrań, gdzie do uzyskaniu rabatu trzeba zrobić zakupy na łączną kwotę 500 złotych.
Obsługa systemów
Obsługa programów lojalnościowych jest aspektem, który nie interesuje nabywców, a stanowi dość skomplikowany proces. Tymi czynnościami zajmują się specjalne firmy. Ich członkowie dysponują określonymi sposobami do sporządzania tego rodzaju programów i zarządzania nimi. Przykładowo firma taka trudni się wytwarzaniem kart dla uczestników programu. Nierzadko również przedsiębiorstwa te zajmują się zakładaniem i prowadzeniem witryny internetowej o charakterze informacyjnym na temat danego programu (link do szczegółowych informacji).