Systemy lojalnościowe – zyskaj wiernych marce klientów

Obecnie potrzebnych jest bardzo wiele różnorodnych zachęt do korzystania z usług i kupowania towarów. Klienci są znacznie bardziej wymagający i wybredni, a wybór firm i rodzajów produktów nieustannie wzrasta. W tym celu właśnie stworzono sposób, jakim są programy lojalnościowe. Pod tym określeniem kryją się rozmaite czynności firm, mające za zadanie pozyskać i zatrzymać nabywców. Uczestnictwo w takich promocjach bardzo często wiąże się z uzyskiwaniem przez nabywcę rozmaitych promocji czy prezentów. To jak wiadomo stanowi doskonałą zachętę, bowiem obecnie ogólnie rzadko otrzymuje się cokolwiek za darmo. Pierwszym wielkim sukcesem może być już kojarzenie produktu przez odbiorcę. Rozpoznanie pojedynczej marki spośród setek innych daje już sporą szansę na zakupienie określonej rzeczy przez klienta.

call-center

Karty stałego klienta

Jednym z popularnych typów programów lojalnościowych są rozmaite karty dla nabywców. Karty tego rodzaju mogą dawać użytkownikom różnorodne możliwości. Podstawową z nich jest otrzymanie wielokrotnej zniżki na zakupy w danym sklepie po wpisaniu numeru z karty. Programy lojalnościowe wykorzystują przykładowo niektóre sklepy internetowe. Inną metodą jest utworzony przez sieć supermarketów Tesco, a do tego jeden z najpopularniejszych systemów lojalnościowych w Polsce program Clubcard. Udział w nim polega na gromadzeniu punktów przy kupowaniu w sklepach Tesco. Punkty można następnie wymienić na promocje na określone produkty.

Czy to zagadnienie niesamowicie Cię ciekawi? Jeżeli tak, to kliknij tu i poznaj naszą firmę – poznasz tu nieprawdopodobnie absorbujące informacje.

Inny spotykany rodzaj karty – (karty zbliżeniowe) stałego klienta umożliwia uzyskanie większego rabatu, wynoszącego nawet kilkadziesiąt złotych, ale po wydaniu ustalonej kwoty w danej sieci. Taką metodę wprowadziła jedna z polskich marek ubrań, gdzie do uzyskaniu rabatu trzeba zrobić zakupy na łączną kwotę 500 złotych.

Obsługa systemów

Obsługa programów lojalnościowych jest aspektem, który nie interesuje nabywców, a stanowi dość skomplikowany proces. Tymi czynnościami zajmują się specjalne firmy. Ich członkowie dysponują określonymi sposobami do sporządzania tego rodzaju programów i zarządzania nimi. Przykładowo firma taka trudni się wytwarzaniem kart dla uczestników programu. Nierzadko również przedsiębiorstwa te zajmują się zakładaniem i prowadzeniem witryny internetowej o charakterze informacyjnym na temat danego programu (link do szczegółowych informacji).