Idea tak zwanego tajemniczego klienta

Czasami w anonsach o pracę możemy spotkać się z ofertą tajemniczego klienta. Jest to praca, która nie jest dobrze znana szerokiej grupie klientów. Na czym zatem może ona polegać? Co zaliczymy do zasadniczych zadań takiej osoby?

Zakupy

Autor: iStock
Źródło: iStock
Tajemniczy klient jest specjalnym pracownikiem, który najmowany jest w celu sprawdzenia, jak przedstawia się obsługa w sklepach, salonach jak również i innych punktach, w których mamy do czynienia z osobami odpowiadającymi za zachęcenie klientów do kupna danego produktu.

Osoba, która jest zatrudniona na stanowisku tak zwanego tajemniczego klienta odpowiedzialna jest za wykonywanie anonimowych audytów, które mają dać odpowiedź na zasadnicze pytanie, czy sprzedawcy postępują wedle określonych kryteriów, które są im przedstawiane na specjalnych kursach. Tajemniczy klient (dowiedz się: ) z reguły wciela się w rolę typowego klienta, ale w przeciwieństwie do niego zwraca on uwagę na wszelkie niuanse, które dla wielu z nas nie są ważne.

Kiedy stwierdzisz, że zawarte w tym artykule informacje są warte uwagi, zobacz ponadto szczegóły w treści (https://inoffice.pl/centrum-biznesowe-horizon/). Znajdziesz tam tak samo przydatne dane.

Z reguły ma on specjalnie opracowany formularz, na którym ma wypunktowane, jakie zachowania muszą przejawiać się u sprzedawcy. Wbrew pozorom jest ich bardzo dużo, i każde powinno mieć miejsce podczas obsługiwania przeciętnego klienta. Zadaniem tajemniczego klienta jest ich wyłapanie. Do jego funkcji należy również przedstawienie ogólnej opinii na temat tego, co spotkał w sklepie. Oceniana jest ogólna czystość punktu sprzedażowego, a nawet wygląd ekspedienta. Wszystko w dzisiejszych czasach ma duże znaczenie.

Każde badania marketingowe (wejdź: na tym portalu) zwracają szczególną uwagę na to, że dobrze wykonane szkolenie z sektora obsługi klienta może przynieść pożądane rezultaty, które w prostej linii przełożą się na zyski ze sprzedaży. Poświadczają to specjalistyczne badania (ważny link), które mają na celu zweryfikowanie poziomu zadowolenia klientów. Są one wykonywane w miarę systematycznie, w celu sprawdzania obecnych preferencji panujących na rynku. To na jego podstawach bardzo często powstają raporty, które mają wpływ w znacznym zakresie na nową strategię sprzedaż jak również i promocji. Badania marketingowe jak zatem widać mają duże znaczenie w wielu przypadkach i dlatego też przykłada się do nich dużą wagę.