Marketing relacji programy lojalnościowe – co to takiego?

Światowy handel kieruje się na swój sposób. Aby odnieść sukcesy, należy wiedzieć, jak się w nim poruszać. W każdym interesie chodzi w rzeczy samej o to, by robić na nim miliony. Dlatego trzeba wszelkimi możliwymi kanałami trafiać do kolejnych klientów. To właśnie oni są naszą przyszłością.

Mocne wejście Twojej firmy

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Bardzo istotne jest, aby nieustannie śledzić zmieniające się tendencje w branży oraz szybko działać. Jest mnóstwo sposobów na to, aby zdobyć klienta. Ale o wiele ważniejsze jest to, by w jakiś sposób go utrzymać. A to nie zawsze się udaje. Na szczęście, specjaliści wymyślili marketing – zalecamy tą stronę – relacji (czytaj więcej), pojęcie, które od dawna funkcjonuje w biznesie.

Marketing relacyjny polega na nawiązywaniu i utrzymywaniu stałych relacji z nabywcą. Z tym, że nie mamy na myśli tutaj uprzejmych asystentów sprzedaży, którzy zabawiają nas ciekawą rozmową, mając nadzieję, że kolejnym razem przyjdziemy znów na tego typu pogawędkę, a korzystając z okazji kupujemy sobie coś nowego. Taki typ marketingu skupia się bardziej na produktach, które oferujemy klientom. Na bazie tej wiedzy narodził się program lojalnościowy .

Jest to jedna z prób zatrzymania klienta na dłużej. Jeśli się nad tym dłużej zadumamy, to prawie każda sieć sklepów ma właśnie coś takiego. A jeżeli zaglądniemy do naszego portfela, zauważymy, że mamy tam co najmniej kilka kart stałego klienta. To przecież przykład takiego marketingu. Otrzymując tego typu kartę, od razu informują nas, że dowolny zakup to jakiś potencjalny bonus- punkt, bądź kolejna zniżka.

Nie bój się, że danych na omawiany wątek nie odnajdziesz, gdyż są tu. Wystarczy wejść na proponowany odnośnik (https://houseofskills.pl/pl/22,nagrody-i-wyroznienia.html), który jest pod odsyłaczem.

Tym sposobem dostajemy przekaz, że robiąc zakupy w tym sklepie możemy oszczędzić. Planujemy robić tu zakupy, gdyż jest to opłacalne. Wiadomo,że, to się nastąpi w dalekiej przyszłości, gdyż te punkty trzeba jeszcze uskładać, jednakże obietnica jest godna uwagi.

Marketing relacyjny a także wszystkie programy lojalnościowe odnoszą sukces wszędzie. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Lubimy być wabieni. A jeżeli można na tym rzeczywiście skorzystać, to dlaczego nie. Kolejna karta w naszym portfelu nie zrobi nam różnicy.