Za tym hasłem stoi mnóstwo czynników, ale każde z nich ma taki sam cel – zatrzymanie klienta i zachęcenie go do kolejnego skorzystania z usług przedsiębiorstwa czy nabycia jakiegoś produktu. W największych korporacjach są nawet osobne działy zajmujące się tylko marketingiem relacji.
Metody są bardzo różnorodne. Wszelkiego typu karty stałego klienta, rabaty przy następnym zakupie lub różnorodne programy lojalnościowe. Wszystkie te rzeczy robi się po to żeby zachęcić klienta do ponownego podjęcia współpracy. Najczęściej spotykamy karty na punkty, na przykład na stacjach benzynowych, w sklepach odzieżowych czy w restauracjach. Zwykle są to znane sieciówki. Spotkać też można karty, na których zbieramy kolejne stempelki. Po zebraniu konkretnej ich liczby dostajemy prezent lub nie płacimy za usługę. Tego rodzaju rozwiązanie można znaleźć przykładowo w zakładach kosmetycznych.
Jakość przede wszystkim

Naturalnie tylko programy lojalnościowe >>oferta<< nie załatwiają sprawy. Wyłącznie, gdy usługa lub produkt są na wysokim poziomie, możemy liczyć na powodzenie tego typu przedsięwzięć. Jeśli firma źle traktuje swoich klientów albo sprzedaje towary złej jakości, żaden program lojalnościowy nie spowoduje powrotu klientów albo zwiększenia sprzedaży. Trzeba mieć to w pamięci.
Czy nasz tekst wydaje Ci się interesujący? Chcesz zgłębić więcej wiadomości na podobny temat? Zatem idź dalej i czytaj nowy wpis.
Warto zdawać sobie sprawę, że dobrze traktowany klient powróci. Jeżeli dostaje usługę czy produkt wysokiej jakości – poleca je innym, a to najlepsza reklama.