
W działaniach marketingowych, które są obecnie teraz prowadzone przez licznych polskich przedsiębiorców, wyraźnie zaznacza się wiele tendencji. Ta, która odznacza się najbardziej, polega na skupieniu się na działaniu produktu. Co to oznacza? Że produkt jest ważniejszy od przedsiębiorstwa. Klienci łączą zatem ten produkt, nie zawsze jednak zdają sobie sprawę z tego, kto tym produktem stoi. Co do samego produktu, to istotniejsza staje się jego reklama, niż planowanie takich działań, które mogłyby zwiększyć jego sprzedaż.
Strategia – strategia pr reklamowa licznych rodzimych przedsiębiorstw nie skupia się zatem na promocji sprzedaży, lecz stawia na inwestowanie w spoty telewizyjne a także w plakaty, mające rozpowszechniać świadomość klientów na temat konkretnego artykułu. rezultatem tego typu strategii jest stosunkowo mały udział sprzedaży osobistej w działalności mnóstwawspółczesnych firm polskich.idź tutaj farby do mebli z płyty farby do mebli z płytyWidoczne jest jednak stawianie na sprzedaż osobistą poprzez te firmy, które zajmują się wyświadczaniem właściwych, ściśle wyznaczonych usług. Sprzedawanie osobista jest zatem bardzo istotna w takich przedsiębiorstwach, jak te parające się sprzedażą ubezpieczeń.