Badania satysfakcji klientów – co i jak

Z górą pół wieku temu narodził się marketing. Od tego momentu eksperci tworzą nowe teorie, a fachowcy w biznesie oraz w specjalnych agencjach trudnią się praktyką. Dzisiaj każda firma, która pragnie utrzymać się na rynku, musi na poważnie zajmować się sprawą szeroko rozumianej promocji.

Obok prowadzenia użytecznej strony internetowej, administrowania fanpagem na „Fejsie” oraz tworzenia i emitowania przekazów promocyjnych w różnorakich mediach, bardzo istotne są systematycznie i profesjonalnie robione badania marketingowe – Działalność może prowadzić je własnoręcznie, mądrzej jednak jest oddać to w ręce kompetentnej agencji badań.

badania (zobacz badania marketingowe) marketingowe są kluczowe, gdyż dają działalności dużo przydatnych informacji. Po pierwsze, tą drogą można sprawdzić dokładnie obecnych konsumentów. Badania marketingowe ułatwiają sprawdzenie ich preferencji i potrzeb, a także dostarczają firmie opinii nt. usług oraz pokazują, jaką renomą cieszy się przedsiębiorstwo. Po drugie, badania (zweryfikuj u źródła) satysfakcji

obrazek

klientów przekazują działalności kluczową wiedzę nt. tego, jak zmodyfikować produkty bądź usługi, by kupujący byli potem z nich zadowoleni. Po trzecie, umiejętnie zrealizowane badania marketingowe zapewniają stabilną podstawę do kreowania efektywnych kampanii reklamowych. To nieodzowne, ponieważ przekazy promocyjne muszą być tworzone dla odpowiednich targetów, by były efektywne.

Bardzo ciekawym gatunkiem badań jest tzw „tajemniczy klient”, dzięki któremu da się zbadać jakość obsługi klienta w punktach sprzedaży lub usługowych marki. W tym przypadku nie są obserwowani realni bądź potencjalni konsumenci, a obsługa. Odpowiednio wyszkolony człowiek agencji analiz idzie do danego sklepu, gdzie nabywa jakiś artykuł bądź korzysta z usługi.

Pracownicy wiedzą, że jest to audytor. W ten sposób tajemniczy klient zbiera wartościowe wiadomości na temat tego, jak pracują pracownicy firmy.

Więcej na