Co zrobić by zatrzymać sprawdzonego konsumenta?

Jak ć klienta do powrotu? Tego rodzaju pytania stawia sobie prawdopodobnie każdy przedsiębiorca posiadający sklep czy świadczący usługi. Klient, który powraca jest niezwykle cenny, gdyż często przyprowadza z sobą następnych. Mnóstwo przedsiębiorstw wprowadza programy lojalnościowe dlatego, aby zachęcić klienta do kolejnego zakupu.

Najprawdopodobniej każdy nosi w portfelu parę różnych kart na punkty czy pieczątki (zobacz), które otrzymał w którymś sklepie albo na stacji benzynowej. Sprzedawcy oferują wręczenie tego rodzaju karty każdemu klientowi. Gdy jest to miejsce blisko naszego domu, lub po prostu zjawiamy się tam kilka razy w tygodniu, opłaca się korzystać z tego typu karty. Nie będzie to od nas niczego wymagało, a może wiązać się z atrakcyjnym prezentem czy rabatem na zakupy.

Czy warto?

Wszystkie działania powiązane z programami lojalnościowymi mają taki sam cel – poprawę sprzedaży. Przedsiębiorcy dlatego inwestują w sprawdzone programy lojalnościowe, by powiększyć sprzedaż własnych produktów czy usług. Dobrze prowadzony program lojalnościowy najczęściej przynosi taki właśnie rezultat.

sakupy

Autor: Praktycy.com
Źródło: Praktycy.com

Trzeba pamiętać o tym, by nie przedobrzyć. Gdy planujemy naszym stałym klientom wysyłać informacje odnośnie na przykład liczby punktów przez nich zgromadzonych, nie wysyłajmy im wiadomości codziennie. Należy przemyśleć działania, aby nie pociągnęły za sobą one więcej szkody niż pożytku.

Warto rozpieszczać klientów

Generalnie ludzie lubią programy lojalnościowe. Oczywiście, istnieje grupa, która zwyczajnie nie weźmie w nich udziału. Nie należy skupiać swojej uwagi na przekonaniu ich do zmiany podejścia. Lepiej pomyśleć o tych, którzy chętnie zbierają punkty czy pieczątki (strona). Najlepiej, żeby prezent czy zniżka, którą klient dostaje po spełnieniu wymogów była ciekawa, a nawet nieosiągalna dla osób nie biorących udziału w programie. Takiego rodzaju poczucie bycia wyjątkowym może przynieść doskonałe rezultaty.

Sprawdza się doskonale przeprowadzenie badań przed wdrożeniem takiego typu działań. Warto dowiedzieć się bezpośrednio od klientów jakiego rodzaju program lojalnościowy będzie dla nich najbardziej atrakcyjny, jakiego rodzaju gratisy czy innego rodzaju nagrody chcieliby otrzymać. Jeśli dobrze zaplanujemy i poprowadzimy program lojalnościowy, na pewno odnotujemy zwiększenie sprzedaży.