Zadania agencji interaktywnej

Zadania agencji interaktywnej są niejednoznaczne i mają dosyć szeroki zakres. Zawiera się w nich głównie współpraca z klientem, polegająca na działaniach marketingowych oraz PR-owych.
Do najważniejszych zadań agencji interaktywnej zalicza się projektowanie witryn internetowych dla firm, w tym również sklepów internetowych, a także prowadzenia kampanii reklamowych oraz dbanie o wizerunek.

pomieszczenie biurowe

Autor: U.S. Army RDECOM
Źródło: http://www.flickr.com
życie

Autor: Paul Stainthorp
Źródło: http://www.flickr.com
By te zadania przynosiły oczekiwane efekty, agencja interaktywna dokonuje rozmaitych badań rynku, przede wszystkim na obszarze portali społecznych, które z każdym rokiem zyskują coraz więcej użytkowników. Pracownicy agencji marketingowej powinni posiadać kompetencje w dziedzinie strategicznej i marketingowej, aby tworzyć reklamy ogólnodostępnej oraz czytelne, zgodne z nowymi trendami i oczekiwaniami rynku. Co więcej, muszą wykazywać się kreatywnością i umiejętnością dostosowania się do wymogów klienta. Ich działanie w internecie wiąże się również z pozycjonowaniem sklepów online zaprojektowanych dla klientów, tak by były one łatwe do znalezienia w przeglądarce internetowej. Niektóre agencje poza stronami i sklepami online projektują także aplikacje mobilne, dlatego w tej branży docenia się bardzo umiejętności techniczne i znajomość nowych technologii. Aby uzyskać satysfakcjonujące wyniki dla swych klientów, agencję interaktywną musi tworzyć szereg specjalistów. Konieczni są chociażby informatycy, graficy oraz copywriterzy – .
Zazwyczaj przy relacji między agencją interaktywną a klientem, kontakt nie słabnie po wykonaniu konkretnego zadania takiego jak stworzenie sklepu online. Agencja interaktywna najczęściej w dużym stopniu bierze odpowiedzialność za wizerunek marki – .

Do zadań agencji interaktywnej należy więc też aktualizowanie zawartości oraz odpowiednie utrzymanie zrobionych serwisów, w tym troska o bezpieczeństwo sklepu od strony technicznej.