Czy rzeczywiście programy lojalnościowe są bardzo skuteczne?

Klient jest najistotniejszy – szczególnie stały klient! Jeśli jakiś przedsiębiorca sądzi w inny sposób, powinien szybko zmienić własną mentalność, bo Polacy są coraz inteligentniejsi, zatem potrafią wyczuć, że na przykład stacja paliw, pizzeria albo salon fryzjerski generalnie nie potrafią zadbać o klientów. Jeżeli na polskim rynku działa wiele firm, konkurencja jest niesamowita, nieusatysfakcjonowany klient pójdzie do konkurentów. Tak naprawdę nie należy być wielkim ekonomistą, aby dojść do takich wniosków.

Karta kredytowa na zakupy

Źródło: http://pixabay.com/

Poza tym, nawet jeżeli klient – (elektroniczny system obsługi klienta) jest świetnie obsłużony, często ze zwykłej ciekawości poszukuje innych usługodawców – np. sporo kobiet nie ma ulubionego salonu fryzjerskiego. Jednakowoż w interesie właściciela biznesu jest to, aby posiadać grupę stałych klientów. Tych ludzi, którzy potrafią pokazać własne przywiązanie. Stały klient (masz więcej pytań?) to skarb. Co jakiś czas daje profity, poza tym, w większości przypadków poleca świadczone przez nas usługi własnym przyjaciołom, członkom rodziny, sąsiadom, etc. Jak uzyskać w takim razie znaczną ilość stałych klientów tzw marketing relacji.

Skuteczne, chociaż tak naprawdę nie we wszystkich branżach, są wszelkiego rodzaju programy lojalnościowe – a więc np. kobieta, która będzie w naszym salonie fryzjerskim stałą klientką, po powiedzmy 20 wizytach będzie miała okazję nie zapłacić za fryzurę. Wiadoma sprawa: przeciętna kobieta kocha zmieniać własną fryzurę, ale na nieszczęście nie posiada zbyt wielkich pieniędzy. Zakład fryzjerski, który zaoferuje obniżki oraz gratisy dla wiernych klientów zapewne będzie częściej odwiedzany. Bo po co zmieniać salon fryzjerski, jeśli czeka się na okazje?

Jednak należy przypomnieć, iż niemała część biznesmenów to najzwyczajniej w świecie cwaniaki – a więc ustalają regulamin w taki sposób, że odebranie gratisów nie jest realne. Trudno myśleć, że cwaniakowanie zostanie docenione przez klientów. Zapewne klient zrobiony w konia już nigdy nie odwiedzi naszej firmy, do tego wyrządzi nam kiepski PR wśród swoich bliskich. I tak program lojalnościowy daje wiele dobrego, więc nie ma najmniejszego sensu w oszukiwaniu ludzi. Mamy XXI wiek, czasy postkomunistycznego kapitalizmu, już za nami. Powinniśmy to wiedzieć, w końcu jesteśmy biznesmenami.

Więcej na