Jak zrobić fajne zdjęcia produktów? Wynająć fotografa

Nie istnieje dzisiaj skutecznego marketingu bez profesjonalnej fotografii. Porządne i interesujące fotografie to podstawowy wymóg, jeżeli trzeba przygotować ulotki dla agencji turystycznej, czy lookbook najnowszej kolekcji odzieżowej. Jak znaleźć odpowiedniego fotografa?

Zanim rozpoczniemyzdecydowane poszukiwania, trzeba zastanowić się, czego oczekujemy. Nawet profesjonalny fotograf nam nie doradzi, jeżeli nie mamyposiadamy swojej koncepcji. Dopiero wówczas możemy zasięgnąć rady fachowca. Wartościowegofotografa rozpoznamy wtedy, gdy nie będzie nam narzucał swojego myślenia, a jedynie udoskonali nasz projekt. Jeżeli bowiem ślepo podążymy za fotografem, możemy otrzymać fotografie, które absolutnie nie odpowiadają naszym wymaganiom, co w rezultacie wiąże się ze straconymi pieniędzmi. Wiemy doskonale, iż profesjonalna fotografia reklamowa w Warszawie, czy w innym większym mieście w naszej ojczyźnie, nie jest tak tania.

Autor: Warszawska Szkoła Fotografii

Dobry fotograf musi posiadać wyobraźnię pełną rozwiązań. Reklama powinna zaskakiwaćklientów. Fotografia do reklam też powinna być taka. Rozpatrując portfolio kolejnych agencji, prześledźmy kampanie, które konkretna firma już zrobiła. Pomyślmy przede wszystkim, czy dane zdjęcie (kliknij link zdjęcia na pomnik) nam się podoba. Następnie, porównajmy je z myślą przewodnią reklamy. Sprawdźmy, czy wyobraźnia autora zdjęć nie przekroczyła pewnych granic i czy fotografia naprawdę reklamuje artykuł albo usługę.

Jeśli tę pracę mamy już za sobą i wybraliśmy właściwego fotografa, podpytajmy go, jak przedstawia sobie naszą fotografię. Jeżeli jego myśl zgadza się z naszym myśleniem, to można zaprosić go do współpracy. Nie zapominajmy, iż każda reklama jest szczególna i wymaga odmiennej techniki. W inny sposób możemy przedstawić samochód, a całkiem odmiennie półmisek z jedzeniem. Znaczące jest też to, kto będzie odbiorcątej kampanii. Jeżeli mają to być nastolatkowie, to zdjęcia powinny być zrobione w odpowiedniej aranżacji. Jeżeli zależy nam na starszych nabywcach, to korzystniej by zostały tradycyjne. Klienci kupują oczami. Jeżeli nasz folder przykuje uwagę klientów, to możemy być pewni, że reklama odniesie sukces.

Z ciekawych fotografów można polecić np. pphoto, gdzie jest spora galeria sesji. Jeżeli >> przejrzyj naszą propozycję http://www.rokad.pl/