Czy można zwiększyć obroty bez potrzeby inwestowania pieniędzy na reklamę?

Odpowiedź na wyżej wymienione pytanie brzmi „tak”, przy czym tyczy się to głównie większych firm, które przede wszystkim na promocje działalności wydają jakiekolwiek pieniądze.

Wyjściem jest budowa własnej bazy danych odbiorców.
fotograf w pracy

Autor: Phil Parker
Źródło: http://www.flickr.com
Chodzi bowiem o nieco nowocześniejsze działania marketingowe, które wykorzystują tego typu narzędzia jak własna baza aktualnych i potencjalnych klientów, wysyłanie zapytań ofertowych przy pomocy poczty elektronicznej czy też używania technik marketingu relacyjnego. Tego typu kwestia jak budowa bazy danych jest rzeczą podstawową, żeby duże korporacje zajmujące się handlem czy też sprzedażą usług, mogły stale się rozwijać w dzisiejszym, o wiele szybszym niż kiedyś tempie funkcjonowania. Fachowcy ds. marketingu dowodzą, że to właśnie stworzenie bazy danych klientów jest jedną z najbardziej efektywnych form podwyższenia sprzedaży.
Reklama outdoor

Autor: hobvias sudoneighm
Źródło: http://www.flickr.com
Trzeba zdać sobie sprawę, że najbardziej kosztowny jest klient nowy.

Jeśli opisywany wątek nieprawdopodobnie Ci pasuje, to aby zdobyć kolejne informacje na to zagadnienie, pójdź dalej (www.polisy.de/oc-w-zyciu-prywatnym-o11) i wejdź tu.

Najczęściej nie zna ani danej spółki, ani jej produktów. Dlatego też zazwyczaj podmioty inwestują w promocję dlatego, żeby ten nowy odbiorca sam do firmy przyszedł. Jeśli natomiast zbudujemy bazę odbiorców, koszty tego typu promocji zostaną o wiele mniejsze. Analogicznie wygląda sprawa klientów, którzy kupują największą ilość przedmiotów. Nowi odbiorcy nie mają jeszcze tak cennego zaufania.

Jeżeli jednak skorzystamy z istniejącej już bazy danych, to wysłanie klientom oferty drogą elektroniczną okaże się nie tylko łatwe, lecz także przyniesie znaczną szansę na to, że taka osoba do nas wróci. Będzie już miała odpowiednie doświadczenie, co sprawi, że nie będzie się obawiać o choćby bezpieczeństwo w czasie realizowania większych zakupów.