Wyekwipowanie roweru w należyte oprzyrządowanie

Z nadejściem wiosny każdy posiadacz roweru stara się uszykować swój pojazd do nowego sezonu. Jest to czas, kiedy ścieżki rowerowe wypełniają się właścicielami takich pojazdów. Rodzinna wycieczka rowerowa przysparza miłych wrażeń nie tylko dla dorosłych, lecz także dla najmłodszych. Jednak rower przed sezonem powinien być wyekwipowany w stosowne wyposażenie.

Jedną z rzeczy koniecznych przy rowerach są bagażniki rowerowe. Poszukując odpowiedniego bagażnika, najpoprawniej wybrać te z trzema nogami z każdej strony. Dzięki takiej budowie lepiej rozkłada się ładunek bagażu. Nadzwyczaj popularne są bagażniki aluminiowe, oraz stalowe. Odrębną ważną sprawą jest przymocowanie na górze. Trzeba stwierdzić jakie zaczepy występują w ramie własnego roweru, najczęściej napotykane to dwa przepusty pod sztycą od siodełka, oraz otwór do zamocowania błotnika. Przed kupnem trzeba sprawdzić to, aby później uniknąć bolesnego zawodu w trakcie montowania. Dla osób które nie posiadają owych zaczepów, posiadają ramę z tylnym amortyzatorem, lub pragną szybko instalować i rozmontowywać bagażnik, przewidziane są bagażniki montowane bezpośrednio do sztycy wspornika siodełka. W handlu są również zestawy do montowania bagażnika w rowerze, który nie posiada górnych, ani dolnych otworów montażowych – klik klik.

Siodełko rowerowe

Autor: http://pixabay.com/
Źródło: http://pixabay.com/
Drugim nieodłącznym fragmentem roweru okazują się błotniki rowerowe. Do jazdy miejskiej i treningów na szosie najlepszym wyborem są błotniki pełne, które blisko przylegają do koła, gwarantując ochronę również jadącym z tyłu. Na wyprawy na leśne dróżki najporządniej sprawdzą się budowy proste. Przed kupnem powinno się zobaczyć, którego rodzaju i gdzie znajdują się otwory montażowe w ramie i do nich dopasować typ i model błotnika. Zwróćmy również uwagę na złącza w tylnych błotnikach mocowanych do sztycy. Dwupunktowa regulacja pozwala na dopasowanie go nie tylko pod względem kąta nachylenia, lecz i odległości od opony a im bliżej opony znajduje się błotnik, tym porządniej chroni. Błotniki odstające od roweru winny posiadać ewentualność bezproblemowego i prędkiego demontażu, by uprościć każde czynności serwisowe, bądź też przetransportowanie.

Źródło artykułu: