Efektywność programów lojalnościowych

Doliczenie się wszystkich programów lojalnościowych funkcjonujących na rynku byłoby prawdziwym wyzwaniem. Jak zdążyliśmy już zaobserwować, przy każdym kupnie produktu czy słyszymy pytanie, czy zbieramy punkty na specjalną kartę. I nie powinno nas to dziwić ponieważ z ang. ”loyalty program” to jedno z najbardziej powszechnych, działających w obecnych czasach narzędzi marketingowych. Służy do budowania oraz podtrzymywania pozytywnych relacji z wybranymi, najbardziej atrakcyjnymi klientami.

karty lojalnościowe

Autor: Martijn van Exel
Źródło: http://www.flickr.com
Programy lojalnościowe przebiegają w różny sposób. Jednak powszechnie stosowaną formą korzyści jest premiowanie każdego zakupu punktami, proporcjonalnie do wydanej kwoty. Tego typu dodatek stosują bardzo często między innymi sieci hipermarketów.

Z jakiego powodu powinniśmy zastanowić się nad tą propozycją? Zasadniczą kwestią jest wsparcie sprzedaży poprzez poprawę oferty – polegające na przekonaniu konsumentów do skorzystania z oferty firmy, zwiększenia częstotliwości robienia zakupów tudzież obcowania z daną marką. Dobrze przemyślany program lojalnościowy gwarantuje wzrost zysków ze sprzedaży, a to najważniejsza, wymierna korzyść. Zezwala również na zbudowanie bazy klientów, którzy dostarczą nam informacji o swoich zwyczajach zakupowych, co z perspektywy firmy jest wiedzą niezwykle wartościową.

Międzynarodowe sieci hipermarketów, wykorzystując dane o produktach

karta lojalnościowa

Autor: Terry Madeley
Źródło: http://www.flickr.com

nabywanych przez ich klientów, przysyłają im ciekawe promocje spersonalizowane na bazie ich historii zakupów.

Tylko teraz oceń opakowania dla firm ten artykuł, który jest bardzo interesujący. Zrób to właśnie teraz! Zobaczysz, że naprawdę trzeba to zrobić!

Klient otrzymuje więc oferty promocyjneodpowiadające jego potrzebom.

Często oferowanie członkostwa w programie lojalnościowym sugerowane jest tym konsumentom, którzy już znają markę a co za tym idzie korzystają z jej usług. Utwierdza to ich w przekonaniu, że zaufanie, którym nas obdarzyli dostarcza im wymiernych korzyści. Idealnym przykładem na to są linie lotnicze. Sondaże mówią, iż aż 80procent osób zaangażowanych w ten program decyduje się na zakup następnych biletów, by otrzymać większa liczbę bezpłatnych kilometrów.

W internecie znajdziemy sporo firm wspomagających sprzedaż. Należy jedynie wpisać w wyszukiwarce frazę: pełna obsługa programów lojalnościowych. Dzięki ich staraniom mały czy duży sklep, restauracja czy punkt usługowy, może zdecydować się na własny program lojalnościowy, przynosząc korzyści i firmie i jej klientom.