Jak możemy dopracować jakość obsługi kupujących?

Wybujałe ego w żadnym wypadku nie jest czymś odpowiednim – szczególnie jeśli rozchodzi się o prowadzenie biznesu. W końcu jeśli jakiś z przedsiębiorców sądzi, iż klient nie jest najistotniejszy, pewnie po pewnym czasie będzie miewał wielkie problemy z nazbieraniem na ZUS! Można powiedzieć, że jeżeli na poważnie podchodzimy do biznesu, w żadnym razie nie możemy zapomnieć o kliencie. Wiadoma sprawa – nierzadko ciężko współpracować z klientami, ponieważ pragną korzystnych cen oraz bardzo dobrej jakości, lecz no takie jest życie właściciela firmy. Jeśli komuś to nie odpowiada, niech idzie na etat.

tajemniczy klient

Źródło: flickr.com

Co zatem należy zarekomendować przedsiębiorcy, który pragnie ściągnąć do swojego interesu dużo większe pieniądze? Bardzo ważne jest to, aby na ten przykład zlecić specjalistom przeprowadzenie badań. Często badania marketingowe powodują, że po zaznajomieniu się z ich wynikami po prostu mocno zmieniamy swoje podejście do klientów. Bo weźmy w rachubę na przykład sklep z mięsnym. Któż to wie, może ludzie lubią mięso jakie jest podawane przez młode kobiety? Co sprawia, iż w dużym stopniu wzrośnie sprzedaż mięsa w naszym sklepie? Bardzo prawdopodobne. Resztę na secretclient

Naturalnie nie warto brać na poważnie wzmianki o młodych ekspedientkach, bo to był tylko taki przykład. Generalnie chodzi o to, aby potrafić wychwycić pragnienia ludzi. Na szczęście badania marketingowe są obecnie przeprowadzane w fachowy sposób, zatem jeśli zostaną przeprowadzone przez fachowców, pewnie raport bardzo dużo wniesie. Jednak nawet najskuteczniejsze metody marketingowe pewnie nie dadzą pożądanych skutków, jeżeli nasi pracownicy, a więc podejmujący klientów, nie będą umieli dobrze się zachować.

Najważniejsze jest to, aby klient został obsłużony przez dobrze wyglądającego pracownika, który charakteryzuje się kulturą osobistą, przyjemnym usposobieniem, a na dodatek ma znaczną wiedzę. Czyli jeżeli ktoś sprzedaje auta w jednym z salonów powinien umieć odpowiedzieć na naprawdę każde pytanie dot. motoryzacji. Ostatnimi czasy coraz częstszym gościem w najróżniejszych sklepach bądź stacjach paliw jest tzw. mystery client, chodzi o badania marketingowe tajemniczy klient, na pewno warto korzystać z jego usług.